Кулинарни изкушения

Кулинарни изкушения

вторник, 2 септември 2014 г.

Лятна мусака

Чудих се,какво мога да направя с наличните ми продукти?И измислих тази мусака.Надявам се,да ви хареса!

Лятна мусака

Необходими продукти:

2 глави лук(нарязани на дребно)
700 гр.патладжани(нарязани на кубчета)
4-5 зелени чушки (нарязани на дребно)
300 гр.кайма смес
400 гр.домати на кубчета от консерва
1 шепа ориз
3 яйца
половин кофичка кисело мляко
2 с.л.брашно
сол,черен пипер,чубрица на вкус

Начин на приготвяне:

Нарязаните патладжани се поставят в подсолена вода за около 40 минути(за да си пуснат горчивия сок).Лука,чушките,каймата се запържват до готовност.Добавяме доматите,ориза и малко вода.Готвим 7-8 минути.Овкусяваме.Изсипваме в тавичка подходяща за печене.В същия съд запържваме патладжана.Слагаме го в тавичката при другата смес.Разбърква се добре,налива се вода колкото да покрие сместа.Поставя се ж предварително загрята на 180 градуса фурна за околко 40 минути.10 минути преди готовност се залива със заливката,която се прави по следния начин:Разбиват се яйцата с тел.Към тях слагаме киселото мляко+содата,малко сол.Разбива се енергично и се добавя брашното.Изсипва се отгоре и се запича.





2 коментара:

  1. Добре си го измислила с наличните продукти, Боби!
    Черпя се и кафенце и сладка горе, добре посрещаш гости!

    ОтговорИзтриване
  2. Веси,много ми хареса на мен това ястие.Мама ,след два дена прави,без заливка и ориз.И не стана така вкусно.А иначе, за ориза тя ми загатна ,като и казах какво мисля да сготвя.А каймата я сложих понеже и на баща ми трябва да се угоди.....

    ОтговорИзтриване